onsdag 25. mai 2011

Focaccia


Sjølv om dette ikkje er ein matblogg,
 vil eg dela oppskrifter eg syntes er gode med dykk i blandt.


Focaccia

7 dl vatn
1 pk fersk gjær
1 dl olivenolja
1,5 ts salt
2 ts sukker
14-15 dl kveitemjøl
6 soltørka tomater
1 ts timian (tørket)
2 ts oregano (tørket)
Havsalt

1. Løys gjæren opp i lunka vatn og ha i olja, salt og sukker.
2. Bland så inn mjøl og elt deigen til den blir ganske grautaktig.
3. Dekk til bolla og la den heva i 30-40 minutter.
4. Hakk soltørka tomatene i små biter, og rør dei inn i deigen saman med timian og oregano.
5.Hell deigen i steikebrettet. Strø masse salt og olja over.
Syns aldri eg får nok av det!

Steikes på 180 grader i ca 20-25 min.



Saftig og god!


post signature

7 kommentarer:

  1. Å tenk jeg som skulle lete etter en oppskrift på
    foccacia i går , men fikk ikke gjort det..Og nå så kom du med en! Takk!
    I morgen skall jég pröve!
    Klem Irene

    SvarSlett
  2. Foccacia er bare så godt! Takk for oppskrift! :)

    Klem fra Lena

    SvarSlett
  3. Å, det så godt ut nå midt på natten!
    Takk for koselig kommentar hos meg angående nominasjonen... jeg er i sjokk ;)
    Så utrolig inspirerende og gøy.
    Titter snart innom deg igjen.
    Klem May Helen

    SvarSlett
  4. Som sagt...jeg er i sjokk, og glemte helt å si hvor kjekt det er at du også skal på
    bloggtreffet :)
    Ser ut som vi er en fin gjeng allerede...
    da tror jeg at jeg har husket alt!
    Natta!

    SvarSlett
  5. Hei :)
    Ser at du og skal på bloggtreff...det blir kjekt..
    Legger meg som følger på denne fine bloggen din:)
    Ha en nydelig fredag.
    Klem:)

    SvarSlett
  6. Wow de så gode ut!
    Så kjekt at du kommer på treff!
    Gleder meg til å treffe deg!
    God helg :) Klem manu

    SvarSlett
  7. herlig-DET så godt ut det!

    ...er så glad i foccacia-pleier lage masse på engang med ulike toppinger og fryse...*smile*

    ...men, nå har jeg satt meg selv på lavkarbo-kur gitt-så ikke noe focccia på en god stund*snufs*

    ...får bare nyte bildet hos deg så lenge*hihi*

    Nattinatt

    SvarSlett