fredag 12. august 2011

Vakre Sygnestveit ♥


Denne staden nevnte eg tidlegare i sommar. Det er her onklar og tante er oppvaksne. Då mor mi kom til, var dei flytta til "fastlandet". Nå er det onkelen min som eig, og me er så heldige å få bruka det. Me er evig takknemlege og synest me er kjempe heldige som har denna moglegheita.

 


Kvar sommar har me ei fast helg der deler av slekta samlast. Det har blitt høgdepunktet for ferien. Og når me er så heldige med været som me var i år, er det ingen plass det er betre å vera. Me står opp, går ut og går ikkje inn igjen før me legg oss for kvelden.



Besta plukkar bringebær i lag med barnebarn.

 


Ingen strøm.
Ikkje innlagt vatn, bare i ein gamal vask ute.
Utedo..

 

 
Gler meg allereie til neste år ☺

På mandag skal dåkke få koma inn i det kvita huset.

post signature


18 kommentarer:

  1. Nydelige hus, og vakker natur!

    SvarSlett
  2. Skikkelig idyll! :D

    Pst: kunne du sendt meg adressa di så skal jeg sende deg pakke i posten. :D post (at) snostorm (dot) no

    SvarSlett
  3. Veldig fine bilder, og fin plass :)

    *trude*

    SvarSlett
  4. Fine billeder og rigtig fin blog. Jeg lægger mig som fast følger og glæder mig til at følge med fremover.

    SvarSlett
  5. Oi, for en idyllisk plass :)

    Kjempefin blogg du har - jegkommer også tilbake ;)

    Klem Lene

    SvarSlett
  6. For et sted!!! Vakkert! Skjønner godt dere koser dere her! Ser så fredfylt ut!

    Du har en fin blogg, og jeg gleder meg til å følge deg videre! (ble nettopp din følger nr 100... hehe!)

    Ønsker deg en strålende ny uke!

    Klem fra Kathrine!

    SvarSlett
  7. For ein vakker og idyllisk plass ! Kan godt forstå at du gler deg til neste gang du skal der ;) Godt å ha ein slik plass å reisa til - ingen ferieplass er som plassene der barndomsminnene er :)

    Klem Birgit

    SvarSlett
  8. Hei Hilde! Vi er i familie! Min mormor Anna Sygnestveit Sølverød vokste opp der.
    Det hadde vært så fint å besøke en gang, det hadde jeg satt pris på.
    Cathrine

    SvarSlett
    Svar
    1. Ser at eg ikkje svara på denne kommentaren. Ufint. Så gøy å finna slektningar via bloggen :-) Det er onkelen min Magnus Sygnestveit som eig den i dag. Fantastisk plass som me besøker kvar sommar. Har gjort det dei siste 7 åra. Sei i frå om dykk er i nærheita ein gong. Virkelig verdt eit besøk :-)

      Slett
    2. Hei Hilde,

      Tusen takk for svar! Kom plutselig på dette selv, og så svaret ditt.

      SÅ hyggelig at den holdes i stand og blir brukt. Gir helt klart beskjed om jeg er på deres kant!

      Cathrine

      Slett
  9. veldig fin blogg foressten!ble litt entusiastisk her når jeg fant denne vakre bloggen....
    Cathrine

    SvarSlett
  10. Hans Petter Sølverød Holm11. februar 2012 kl. 02:40

    Bror Hans P Holm stemmer i;)

    SvarSlett
  11. Hei

    Har noen bilder fra Sygnestveit, som jeg tok fra andre siden av fjorden, 22. September, når jeg hadde meg en tur på Osafjellet.

    Hvis du ønsker og bruke dem på bloggen din, sender du men din mail adresse til: bjorn@bjornottosen.com, så skal jeg sende bildene til deg.

    -Bjørn Ottosen

    SvarSlett
  12. Det er godt å se et bilde av min fars barndomshjem :)

    SvarSlett
  13. Jeg tror de var Lilletveit hvor min far vokste opp. I så fall, min bestemor er fra Sygnestveit, hun het Gunnhild Magnusdtr. Sygnestveit gift med Johan Bang.

    SvarSlett
    Svar
    1. Heiter far din Magne eller Hilmer? Det er søskenbarna til mor, og då er me i tilfelle tremenninger. Det er onkel Magnus som eig garden og me besøker den kvar sommar. Kan set stemma at du er veldig interessert i slekt? Og vore på besøk hjå onkel Harald i Ulvik?

      Slett
    2. Hei. Han heter Hilmar. Magne er min onkel. Vi planleger ett besøk til Harald til sommeren. Kanskje det er mulig å få se gården.

      Slett
    3. Min far heter Hilmar. Mange er min onkel. Vi tenker oss en tur til Harald til sommeren. Kanskje det er mulig å få se gården.

      Slett