søndag 18. september 2011

SDS Lampeskjerm

Ny lampe er hengt opp over spisebordet.

For deg som kanskje ikkje veit kva SDS står for, så er det det norska begrepet på heimalaga ting. Skap Det Sjølv.




Ganske nøgd med min nyaste heimalaga lampe. Kan du hekla eller strikka er den ganske enkel å laga sjølv. Eg kjøpte:
- lampeskjerm på IKEA
- stoffledning og pære på Clas Ohlson
- tjukkt ullgarn på Spar Hjelmeland.






Til saman kosta denne lampa meg 490,- + nokre timar med hekling.






Bonden kan visst ikkje få sagt det nok kor fornøgd han er med den nye lampa.
Og det er i grunn ganske kjekt å høyra.

Nå blir snart den brune veggen å sjå i ny drakt. Er litt ferdig med brunt i stova. Nye puter er kjøpt inn til sofakroken. Herleg med litt fornyelse!

Ha ein fortsatt fin søndag!

post signature

19 kommentarer:

  1. Du er så fliiink!! Gleder meg til å treffe dere igjen!! :D

    Hilsen Karoline fra Kausvol ;) hihi

    SvarSlett
  2. Herlighet... So flink du e!! Eg e skikkeleg imponert over kva du får til. Prisen vart jo reint overkommeleg òg :)

    *Trude*

    SvarSlett
  3. kjempefint! Ser jo ut som den er støpt på! Virkelig inspirerende.

    SvarSlett
  4. Knallfint ble det - flink du er!! Blir kjekt å treffes på tirsdag forresten!!
    Ha en fortsatt fin søndag :) Heidi

    SvarSlett
  5. Du er helt rå på SDS Hilde :)
    Denne lampen var AMAZING!!
    Du får det rett og slett bare til :D
    Ha en fin søndag
    klem fruhaugen

    SvarSlett
  6. Så utrolig lekkert!!! Flink du er :) Gjorde seg virkelig.

    Ha en fin søndag!

    Klem Lene

    SvarSlett
  7. Må si meg veldig ening me (hus)bonden......den var virkelig fin den SDS lampen din......ble rent imponert og ikke minst inspirert.......:o)))))Ska me se.....kor var det nå eg la den hekklenålå.......;o))

    SvarSlett
  8. Hjelpe meg! Nå ble jeg forelsket tror jeg..
    Den var FIIIIIN! Vil ha, kanskje jeg skal prøve meg på en slik en jeg også.. :)

    Takk for en stor dose inspirasjon!
    Klemmer fra meg

    SvarSlett
  9. Så utrolig kreativt og fint :)

    Spennende å følge med på hva du vil gjøre med den brune veggen :)

    SvarSlett
  10. Såååå fin! Det er bare å gratulerer till fantastisk kreativitet!

    /Irene

    SvarSlett
  11. Superfin..
    Og nå har jeg hamstra med lerkegrener fra Forsand..så du trenger ikke ta med..
    Klem:)

    SvarSlett
  12. Hei.

    Den var fiiiiin vel. Skulle ønske jeg kunne hekle. Digger...

    Klem Mona C

    SvarSlett
  13. Så utrolig flink du er : )) Det ble kjempefint!

    SvarSlett
  14. Takk for koselig kommentar:) Er så spent på resultatet men må vel vente til 10. okt jeg og som alle andre:)
    Wow, for en kul lampeskjerm! Det var bare kjempelekkert!
    Klem E

    SvarSlett
  15. Så kult, så flink du er...
    Ha en fin dag!
    klem

    SvarSlett
  16. For en utrolig fin lampe! Flink du er!

    SvarSlett
  17. Den var helt fantastisk. LIKER :)

    SvarSlett
  18. hei!
    Er helt enig! Den var jo helt fantastisk. Skikkelig fin. Det er så morro med slike DIY/SDS innlegg. Man blir så inspirert! :)

    SvarSlett