torsdag 28. oktober 2010

DIY - "gammelt bilde"

Do-It-Yourself
Disse bildene er hjemmelaget i en fei.




Jeg synes det er så kjekt å lage ting selv. Da får du noe som kanskje ikke alle andre har, også så kjekt å si "Jeg har laget det selv!" Selv om jeg ikke er så flink å ta i mot skryt ; )

Det du trenger er:
lerret
dekorark (dette er med gotisk skrift)
blondeark
brun kartong
hyssing
blonder
anheng i feks. metall
lim
bilde



Alt jeg har brukt er kjøpt hos Panduro Hobby.

1.Start med å lime dekorarket på lerretet.
Riv så et stykke av blondearket og et litt mindre stykke av kartongen og lim på.

2. Jeg synes det er fint når bildet ser litt gammelt ut. Det får du gjort på labs.wonokoto.jp/olds. Siden ser noe merkelig - kanskje fordi det er på et litt annet språk enn vårt ; ) Trykk bare på bla gjennom - finn bildet ditt og trykk så på den blå boksen nedenfor. Skriv ut, riv kantene på bildet og lim på.

3. Ved siden av bildet limer du fast en blonde og avslutter med hyssing oppå der igjen.
Anhenget knytter du i hyssingen.



Ferdig!

Og det som er perfekt med shabby chic stilen - det trenger ikke å være perfekt!


post signature

1 kommentar:

  1. Så utroligt stiligt Hilde! Dette ska prøvas :) Ein dag man har tid vel og merke...

    SvarSlett