torsdag 23. desember 2010

Sett denne juletrefoten før?

I fjor hadde vi juletreet i en grønn plastikkfot, som ikke akkurat er dekorativ, og deretter oppi en stor kurv.
Det var i grunnen ganske fint det, men i år ville jeg selvsagt ha noe nytt.
Dette ble årets juletrefot.
En gamnmel flaske som ble brygget vin i.. Lik den som lerkegrenen står i på loftstuen.
Syns det ble fint jeg!




 Vet du hvordan en skal behandle treet før det skal tas inn for at det ikke skal drysse for mye?
Jeg hørte en oppskrift på radioen en dag, kanskje litt sent å informere om det nå, de fleste er vel i hus eller iallefall på vei.
Men dette er iallefall hva du skal gjøre til neste år:
Treet snittes og settes i kaldt vann i et rom med ca 5 grader et døgn.
Når det så tas inn, snittes det igjen og settes raskt i varmt vann, så varmt at en sliter med å holde fingen nedi(Ja, de sa så på radioen).
Også.. pynt i vei!

 


Bonden mener vi har VELDIG forskjellig smak når det gjelder juletre.
Vi hadde først et som han hadde funnet. Toppen av STORT grantre som han tilfeldigvis fant etter at skogen ble tatt i november. Jada, det var ikke så verst det. Fyldig var det iallefall. Men jeg har lyst på et litt mer av den nostalgiske typen. Han vil nesten ha et Disney-tre.

Kanskje er det litt pjuskete og nakent, men hyysj - ikke si til han at jeg har innrømt det..




Nå er huset vasket, sengene står klare, noen pakker ligger å venter under juletreet
 - regner med det kommer en HEL del til..
Sauskraften er klar, desserten er nesten klar
 - så nå er familien hjertelig velkomne ♥

Gleder meg!

post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar