lørdag 11. desember 2010

Julebakst

Til nå har vi bare laget 2 sorter. Og veldig mange flere blir det ikke.
Ikke tror jeg egentlig alle kan kalles sorter engang
 - men for meg er det nå det.
Skal nok lage peppermyntekuler MED sjokolade og sjokoladecookies.
Jada - litt glad i sjokolade!




Risboller og pepperkaker.
Jeg bruker BoligPluss' oppskrift på pepperkakedeig som er ganske god.
Også har jeg en enkel og god oppskrift på risboller som jeg har fått av (verdens beste) mamma :)




Risboller
2 egg
4 ss sukker
1 ts vaniljesukker
1 ss kaffe
1 plate mørk kokesjokolade
1 plate lys kokesjokolade
1 pk delfiafett
 1 pk puffet ris

Egg, sukker og vaniljesukker piskes til eggedosis.
Smelt sjokolade og delfiafett og bland inn med eggedosisen.
Hell i puffet ris. Jeg bruker ikke en hel pakke, da jeg synes det blir litt tørt.
Det skal jo være mest sjokolade! :)

For å få en crispy versjon, kan en bruke Rice Krispies, eller noe lignende, i stedet for Puffet ris.




Han synes mixeren bråker veldig..
Da er det greit å ha hørselsvern.




Ettersom stakkars Jonah bare fikk se og ikke røre mors pepperkakevilla, måtte jo han få eget.
Men denne gang kjøpte jeg.

Ingen tvil om at dette er et mye mer sjarmerende hus!

 
post signature

1 kommentar:

  1. Jeg måtte prøve disse risbollene og de smakte bare helt nydelig!! Alle er oppspist så jeg skal prøve å få lagt en porsjon til før jul :)
    Tusen takk for det nydelige julekortet, kos dere videre i førjulstiden, klem fra Jørpeland!

    SvarSlett