onsdag 1. desember 2010

O jul med din glede

Har gjort stuen litt mer julete i dag.
Typisk når en finner frem fjorårets julepynt så er en kanskje ikke heeelt fornøyd.
Eller er det bare meg?!
 Skulle jo hatt litt nye ting i år også..

Litt rød pynt innimellom.




Når en pepperkakebaker baker pepperbakerkaker
tar han først en stekegryte og en kilo margarin
oppi gryta smelter smøret
og det neste han må gjøre
er å røre sammen smøret med en kilo med farin!


Og mens smør og sukker skummer tar man åtte eggeplommer
som han rører ut i gryta med en kilo hvetemel
og til slutt i gryta slipper han en liten teskje pepper
også rører han omkring og tømmer deigen på ei fjøl




Juhuu - jeg klarte å montere huset helt selv -
UTEN engang å bli sint eller miste tålmodigheten ;o)
Har begynt å legge takstein og liste rundt vindu.
Kanskje blir jeg ferdig i morgen. Skal iallefall vise dere sluttresultatet.

Og mens mor reiser hus....


..raser denne lille rakkerungen rundt på gulvet å driver ugagn.
Veldig kjekt å finne kull og diverse som ligger ved ovnen.
Hadde allerede vasket hender og ansikt før jeg tok bilde.....

Herlige fantungen!
post signature

2 kommentarer:

  1. Hei på deg!
    Så hyggelig med kommentar fra deg. Gøy at jentene våre er like gamle! Det er sannelig noen følelser i sving om dagen, men det er god følelser. Jeg gleder meg veldig over at Thea kan leke, kose seg og være sammen med de i bhg. Selvfølgelig mye mer gøy enn med kjedelige mamma ;) Hehe! Jeg skal jobbe man - ons - fre når Anders er på nordsjøen og 100% når han er hjemme. Så jeg gleder meg over at jeg har fri noen dager innimellom, det passer oss fint. Skulle jo ikke begynne før 17. januar jeg heller, men ny jobb ble det og da var det fint å begynne nå! :)

    Nå legger jeg deg til i blogglisten min, så jeg får se mer fra deg søte :)

    Godnatt, klem J

    SvarSlett
  2. Forresten, DØDSKULT pepperkakehus! :D

    SvarSlett